Yarvik Noble 97ic 9,7 inch / zwart / 8 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yarvik Noble 97ic 9,7 inch / zwart / 8 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Molenaara 08-01-2014

Bij het kiezen voor een nieuwe tablet had ik uiteindelijk drie keuzen gemaakt waarna wat uitzoekwerk op internet er twee overbleven: Samsung TAB3 10.1 en deze Yarvik. De reden waarom ik voor de Yarvik Tab09-410 heb gekozen is de volgende. Op de Yarvik staat een Android installatie die helemaal basic is, er staat het hoognodige op en daar moet je het mee doen. Op bijvoorbeeld de Samsung staat er over Android heen een eigen Samsung schil (Touchwiz), die de performance van de Tab beïnvloed en daarbij heeft Samsung een hele berg applicaties erbij op geinstalleerd (bloatware) die ik (en misschien de gemiddelde tab gebruiker) niet eens nodig heeft. Ik leerde ook dat de schil op de Samsung er niet af gehaald kan worden (dat kan wel, maar dan vervalt meteen de garantie) en ook de extra applicaties kan je niet deinstalleren.
Op de Yarvik heb je een schone Android 4.2.2 installatie die je zelf kan uitbreiden met apps vanuit de Google Play app store. Ik hou ervan mijn eigen systemen in de hand te houden met wat wel en wat niet erop komt. Daarbij is de schermresolutie van de Yarvik bijna gelijk aan die van een Ipad en is dus hoog en goed. De snelheid van de yarvik is gewoon goed (quadcore CPU en GPU), ook tijdens multitasken. Android start onder water wel allerlei apps op die niet gebruikt worden, maar daar heb je in Google Play ook tools voor om deze te monitoren en desgewenst uit te schakelen (android assistant), waarmee je een lean and mean machine overhoud die gewoon goed performed. De tablet is wel aan de zware kant, zal door de accu komen die een hoge mah waarde van 8000 heeft en dus gewoon goed lang meegaat.
Standaard zit er 8GB aan intern opslag in, ik heb er een minisd kaart van 16GB bij in gezet en daar kom ik ruim mee uit de voeten. Wel is het zo dat de mini sd kaart iets uitsteekt uit de tablet en ook dat de vele aansluitmogelijkheden (mini usb, hdmi, 3.5 audio) geen afsluitdopjes hebben, zodat er stof in de aansluitingen kan komen. Er wordt standaard een voedingadapter en een verlooptstekker van mini-usb naar full usb meegeleverd, dat is netjes. De mini HDMI stekker zal je zelf moeten regelen.
Over het algemeen ben ik zeer tevreden met deze tab: scherm dik in orde, snelheid goed, zelf baas in eigen tablet over de te installeren applicaties.

tamara57 20-12-2013

Ik heb de tablet nu een paar dagen. Ben er erg tevreden mee. Beeld scherm kwaliteit is heel goed. Je kan mooie hd games en film afspelen. En door de procesor trekt de tablet het goed. Verder gaat de accu lang mee. Ook met intensief gebruik. Geen wifi problemen dus dat is ook altijd fijn. Reageerd bij aanraken van het scherm gelijk, ook bladeren naar volgende pagina gaat vloeiend. Al met al ben ik erg tevreden over deze tablet. Het is geen ipad of samsung maar daar is de prijs ook naar. Maar als je minder te besteden hebt krijg je een goeie tablet voor een kleine prijs.